Efektywna reklama hotelu - sprawdź na czym polega

Reklama hotelu ma wiele cech i aspektów, ale jeden z nich możemy zdecydowanie nazwać najważniejszym. Skuteczność. Głównym celem niemalże wszystkich działalności gospodarczych, w tym prowadzenia obiektu turystycznego, jest zysk. A jedynie skuteczny marketing hotelu jest w stanie odpowiednio wypromować Twoją restaurację, SPA, salę konferencyjną, czy bankietową oraz ofertę bazy noclegowej, tak, by odnotowały zauważalne wzrosty przychodu. Wyprzedź konkurencję, stań się naszym jedynym klientem w danym regionie (tak jest, gwarantujemy Ci wyłączność w Twojej okolicy, nie rozpoczniemy współpracy z konkurencją) i sprawdź, jak wiele możesz zyskać!

Kampanie reklamowe hotelu, które przynoszą zysk. Po prostu.

Ale czym jest właściwie kampania reklamowa hotelu? Oczywiście na termin marketing lub reklama hotelu składa się wiele zagadnień. Aby ułatwić sobie zadanie sklasyfikowania wszystkich z nich, podzielmy je na trzy grupy: pozyskiwanie klienta, komunikacja i marketing tradycyjny. Żaden z nich nie jest ważniejszy niż inny, wszystkie są elementami układanki, której efektem jest sukces danego obiektu turystycznego. Powiedzmy sobie o nich nieco więcej.

Reklama hotelu krok I – pozyskiwanie

Pierwszym krokiem będzie dotarcie do jak największej liczby odbiorców naszej oferty i zainteresowanie ich skorzystaniem z niej. Niezastąpione okaże się tutaj pozycjonowanie strony Twojego obiektu. Reklama hotelu w internecie jest absolutną koniecznością. W erze smartfonów i ogólnego dostępu do sieci nie przyjeżdża do hotelu w ciemno, bez ówczesnego sprawdzenia jego standardu, cen i dostępności pokoi. Wspólnie sprawimy, że Twoja strona uzyska “topowe”, czyli najwyższe pozycje w wynikach wyszukiwania w Google. Badania pokazują jednoznacznie, że bardzo znikomy procent użytkowników Google decyduje się na odwiedzenie drugiej strony wyników wyszukiwania, a znakomita część uwagi poświęcana jest jedynie kilku pierwszym wynikom. Łatwo się domyślić, co możesz osiągnąć dzięki wspomnianym wysokim pozycjom w wyszukiwarce. Olbrzymi, regularny wzrost odwiedzin na hotelowym portalu, a co za tym idzie większa liczba zamówień. Kampania reklamowa hotelu w internecie to także reklamy płatne AdWords. Stworzymy lub zaopiekujemy się Twoim kontem AdWords i wspólnie ustalimy budżet oraz cel reklam. Reklamy płatne Google to (przy odpowiedniej konfiguracji) doskonały sposób na pozyskanie nowych zamówień i kontaktów. Jak działają? To proste – po wpisaniu frazy w wyszukiwarkę przez użytkownika Google, AdWords wyświetla mu odpowiednio przygotowane reklamy, dopasowane do rodzaju wyszukiwanego hasła. Co ważne nie ponosimy kosztu wyświetlania reklam, płatność (najczęściej liczona w groszach) naliczana jest po kliknięciu w reklamę i przejściu na stronę hotelu.

Kampanie reklamowe hotelu to także komunikacja!

Komunikacja z klientem jest niezwykle ważna, a dobra reklama hotelu po prostu musi opierać się na utrzymywaniu stałej relacji z odbiorcami oferty. Do tego celu wykorzystywane są wysyłki mailingowe, tak zwane newslettery, dzięki którym poinformujesz swoich gości o nadchodzących wydarzeniach, promocjach czy rozpoczęciu sezonu. Dodatkowym kanałem utrzymywania relacji są media społecznościowe. Dzięki odpowiednio prowadzonemu profilowi Facebook dotrzesz do szerokiego grona odbiorców, opowiesz im o swoim hotelu oraz poznasz ich potrzeby i wymagania.

Marketing tradycyjny

Ten rodzaj marketingu można uznać za dopełnienie poprzednich dwóch. Możemy do niego zaliczyć projektowanie oraz druk zaproszeń czy ulotek, plakatów – tych małych i tych wielkich bilbordowych, reklamy w radiu, czy sieci polecania ciekawych miejsc. Opcji jest naprawdę dużo. Kampania reklamowa hotelu powinna korzystać z różnego rodzaju wydarzeń mających miejsce w Twojej okolicy. Festyn? Impreza historyczna? A może sportowa? Razem sprawimy, że uczestnicy tych eventów zechcą odwiedzić Twój hotel. Reklama hotelu to kompleksowe i, nie ma co ukrywać, skomplikowane działanie. Zaufaj doświadczeniu specjalistów, razem osiągniemy sukces!